Глава 15. Продвижение товаров: реклама, стимулирование сбыта и пропаганда
1 Bob Spitz. „Caution: Men at Work on Men at Work”. — Esquire, July 1983, p. 105 —109; Kurt Loder. „Men at Work: Out to Lunch”. — Rotting Stone,
2 Данные об объеме и структуре рекламной деятельности и ста крупнейших общенациональных рекламодателях взяты из номеров журнала «Адвертайзинг эйдж» от 16 февраля и 10 сентября 1981 г. и «Краткого статистического обзора США за 1982 —1983 гг.»
3 См.: Russell H. Colley. „Defining Advertising Goals for Measured Advertising Results”. N. Y., Association of National Advertisers, 1961.
4 См.: William L. Wilke and Paul W. Farris. „Comparison Advertising: Problem and Potential”. — Journal of Marketing, October 1975, p. 7 —15.
5 См.: Russell L. Ackoff and James R. Emshoff. „Advertising Research at Anheuser-Busch; Inc. (1963 —1968).” — Sloan Management Review, Winter 1975, p. 1—15.
6 John C. Maloney. „Marketing Decisions and Attitude Research”. — „Effective Marketing Coordination”, ed. George L. Baker, Jr. Chicago, American Marketing Association, 1961, p. 595 —618.
7 Dik
8 См.: William A. Mindak and H. Malcolm Вуbee. „Marketing's Application to Fund Raising”. — Journal of Marketing, July 1971, p. 13 —18.
9 См.: L. Greenland. „Is This the Era of Positioning?” — Advertising Age,
10 Philip H. Dougherty. «Bad ‘Pulses’ the Market». — New York Times,
11 См.: David B.Montgomery and Alvin J. Silk. „Estimating Dynamic Effects of Market Communications Expenditures”. — Management Science, June 1972, p. 485 —501.
12 См. Rober D. Buzzell. „E.I. Du Pont de Nemours &
13 См.: Roger A. Strang. „Sales Promotion — Fast Growth, Faulty Management”. — Harvard Business Review, July-August 1976, p. 115 —124.
14 Ibid., p. 116 —119.
15 См.: Roger A. Strang, Robert M. Prentice and Alden G. Clayton. „The Relationship between Advertising and Promotion in Brand Strategy”.
16 Strang. „Sales Promotion”, p. 124.
17 Большинство определений в этом разделе основаны на материалах работы: John F. Luick and William Lee Siegler. „Sales Promotion and Modern Merchandising”. N.Y., „McGraw-Hill”, 1968.
18 Более подробно об этом можно прочесть в работе: Carl-Magnus Seipel. „Premiums — Forgotten by Theory”. — Journal of Marketing, April 1971, p. 26 —34.
19 См.: Fred. C. Allvine. „The Future for Trading Stamps and Games”. — Journal of Marketing, January 1969, p. 45 —52.
20 См. „Our L'eggs Fit Your Legs”. — Business Week,
21 См.: Walter A. Gaw. „Specialty Advertising”.
22 См.: Suzette Cavanaugh. „Setting Objectives and Evaluating the Effectiveness Of Trade Show Exhibits”. — Journal of Marketing, October 1976, p. 100 —105.
23 Rusell D. Bowman. „Merchandising and Promotion Grow Big in Marketing World”. — Advertising Age, December 1974, p. 21.
24 См.: Strang. „Sales Promotion”, p. 120.
25 См.: George Black. „Planned Industrial Publicity”. Chicago, „Putman Publishing”, 1952, p. 3.
26 См.: Arthur M. Merims. „Marketing's Stepchild: Products Publicity”. — Harvard Business Review, November-December 1972.
Глава 16. Продвижение товаров: личная продажа и управление сбытом
1 Michael Waldholz. «How a 'Detail Man' Promotes New Drugs to
2 Robert N. McMurry. „The Mystique of Super-Salesmanship”. — Harvard Business Review, March-April 1961, p. 114.
3 См.: William R. Dixon. „Redetermining the Size of the Sales Force: a Case Study”. — „Changing Perspectives in Marketing Management”, ed. Marting R. Warshaw.
4 Roger M. Pegram. „Selling and Servicing the national Account”. N. Y., Conference Board, 1972,
5 William H. Kaven. „Managing the Major Sale”. N. Y., American Management Association, 1971; Benson P. Shapiro and Ronald S. Posner. „Making the Major Sale”. — Harvard Business Review, March-April 1976, p. 68—78.
6 См.: Walter J. Talley. „How to
7 См.: Marketing News,
8 Обследование проводилось нью-йоркским «Клубом руководителей служб сбыта», а о его результатах было рассказано в журнале Business Week, February 1, 1964, о. 52.
9 McMurry. „Mystique of Super — Salesmanship”, p. 117.
10 Ibid., p. 118.
11 David Mayer and Herbert M. Greenberg. „What Makes a Good Salesman”. — Harvard Business Review, July-August 1964, p. 119 —125.
12 „Double-Digit Hikes in 1974 Sales Training Costs”. — Sales and Marketing Management,
13 Рассказ о процессе продажи частично основан на материалах книги: W. J. Е. Crissy, William H. Cunningham and Isabella С. М. Cunningham. „Selling: the Personal Force m Marketing”. N. Y., „John Wiley”, 1977, p. 19—29.
14 Mark Hanan. „Join the Systems Sell and You Can't Be Beat”. — Safe and Marketing Management,